کد خبر: 1239077
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۰
دولت سیزدهم به ریاست شهید رئیسی اهتمام ویژه‌ای به موضوع اصلاح نظام مالیاتی کشور، مبنی بر مالیات‌ستانی دقیق، هوشمند و عادلانه از همگان داشت. در ادامه تلاش دولت در این راستا بود که مقابله با فرار مالیاتی، در دستور کار باشد و درآمد‌های مالیاتی در راستای ارائه خدمات به مردم به کار بیفتد.

جوان آنلاین: مسیر تعیین هزینه‌کرد‌های مالیاتی از سوی خود مردم، مسیر اصلی مشارکت مردم در فرآیند مالیات‌گیری کشور است؛ اولاً علاوه بر اینکه مودیان مالیاتی مشمول تبصره ۱۰۰، امکان تعیین محل هزینه‌کرد مالیاتی خود را دارند؛ از مزایای دیگری مانند پرداخت اقساطی مالیات و همچنین، نگه‌داری نکردن از دفاتر مالیاتی بهره‌مند خواهند شد و از طرف دیگر عینیت یافتن مصرف مالیات برای خود مردم و در پروژه‌های انتخابی آن‌ها خواهد بود که تسهیل مسیر مشارکت مردم در حکمرانی کشور است. 
 
دولت سیزدهم به ریاست شهید رئیسی اهتمام ویژه‌ای به موضوع اصلاح نظام مالیاتی کشور، مبنی بر مالیات‌ستانی دقیق، هوشمند و عادلانه از همگان داشت. در ادامه تلاش دولت در این راستا بود که مقابله با فرار مالیاتی، در دستور کار باشد و درآمد‌های مالیاتی در راستای ارائه خدمات به مردم به کار بیفتد. بخشی از درآمد‌های مالیاتی در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفت تا در زمینه توسعه شهری، حمل و نقل و... به کار گرفته شود. به گواهی بسیاری، این امر باعث آبادانی بسیاری از روستا‌ها و شهر‌های کوچک شده است. تا قبل از این، شهرداری‌ها برای امورات خود به مشکل می‌خوردند و نمی‌توانستند طرح‌های عمرانی را پیش ببرند. درآمد‌های مالیاتی که بخشی از آن به شهرداری‌ها اختصاص یافته است به عنوان یک منبع درآمدی پایدار به عمرانی شهر‌های کوچک و روستا‌ها کمک شایانی کرده است. دولت سیزدهم در آخرین اقدام خود در زمینه مالیاتی به تصویب مصوبه‌ای مبادرت کرده است. بر اساس این مصوبه، مالیات‌دهندگان انتخاب می‌کنند که مالیات پرداختیشان در چه زمینه‌ای به کار گرفته شود. به زعم بسیاری، این امر در ایجاد انگیزه برای مالیات‌دهی و ارتقای فرهنگ مالیاتی کشور مؤثر خواهد بود. مسیر تعیین هزینه‌کرد‌های مالیاتی از سوی خود مردم، مسیر اصلی مشارکت مردم در فرآیند مالیات‌گیری کشور است؛ اولاً علاوه بر اینکه مودیان مالیاتی مشمول تبصره ۱۰۰ امکان تعیین محل هزینه‌کرد مالیاتی خود را دارند؛ از مزایای دیگری مانند پرداخت اقساطی مالیات و همچنین نگه‌داری نکردن از دفاتر مالیاتی بهره‌مند خواهند شد و از طرف دیگر عینیت یافتن مصرف مالیات برای خود مردم و در پروژه‌های انتخابی آن‌ها خواهد بود که تسهیل مسیر مشارکت مردم در حکمرانی کشور است. اجازه دادن به مالیات دهندگان برای انتخاب پروژه‌های زیرساختی، هزینه‌ها را با نیاز‌ها و ترجیحات جامعه نیز هماهنگ می‌کند. این رویکرد هدفمند تضمین می‌کند که وجوه مالیاتی در پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری می‌شود که به نفع جامعه است و به توسعه کلی کمک می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار